پوتین: همجنس‌گرایان نباید در المپیک به کودکان نزدیک شوند

پوتین اعلام کرد همجنس‌گرایان تا زمانی که به کودکان کاری نداشته باشند می‌توانند با آرامش در المپیک زمستانی در سوچی حضور داشته باشند. او به این ترتیب هم‌جنس‌گرایان را به آزار جنسی کودکان متهم کرد.
1560429_784474168234198_523853818_nولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، سه‌هفته قبل از شروع بازی‌های زمستانی در منطقه سوچی در روسیه در رابطه با همجنس‌گرایان نظر داد.
پوتین در گفت‌و‌گو با یاری‌دهندگان بازی های المپیک زمستانی در سوچی تاکید کرد که همجنس‌گرایان نباید از پیگرد احتمالی در هراس باشند و ادامه داد: «ما کسی را ممنوع یا دستگیر نمی‌کنیم. آنها خیال‌شان راحت باشد.»
رئیس جمهوری ۶۱ ساله روسیه اما به‌طور غیرمستقیم همجنس‌گرایان را به خشونت‌های جنسی علیه کودکان متهم کرد و به آنها هشدار داد: «لطفا به کودکان کاری نداشته باشید.»
این سخنان پوتین که در آن همجنس‌گرایان متهم به آزار کودکان شده‌اند، بهت محافل سیاسی جهان را برانگیخته است.
به این ترتیب رئیس جمهوری روسیه به صف منتقدانی پیوسته است که می‌گویند مردان و زنان همجنس‌گرا در پی تاثیرگذاری برکودکان و استفاده جنسی از آنها هستند.
سیاست روسیه در ماه های اخیر در ارتباط با همجنس‌گرایان زن و مرد با انتقاد شدید جهانی روبرو شده است. بسیاری از مقامات بلندپایه جهان سفر به روسیه را برای شرکت در بازی های المپیک تحریم کرده‌اند.
گفته می‌شود سیاست حاکم در روسیه آن قدر باز نیست که بتواند بازی‌های المپیک جهانی را که از هفتم تا بیست و سوم فوریه در این کشور برپا است، به نحو شایسته برگزار کند.
روز دوشنبه (۲۴ دی/ ۱۴ ژانویه) ۲۷ نفر از برندگان جایزه نوبل طی نامه‌ای به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، مخالفت خود را با سیاست‌های ستیزه‌جویانه روسیه علیه همجنس‌گرایان اعلام کردند.
وزارت امور خارجه روسیه اما چندی پیش در برابر سیاست انتقادی اتحادیه اروپا موضع‌گیری کرد. در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه در این باره آمده است که اتحادیه اروپا با سیاستی خشن در پی اعمال نظر اقلیتی جنسی است.
در این بیانیه همچنین آمده است که بعضی کشورها می‌کوشند با برداشتی نادرست از همجنس‌گرایی و دادن اجازه ازدواج به همجنس‌گرایان این اقلیت را از حمایت های دولتی برخوردار کنند.
منبع: دیچه وله

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *