ازدواج اولین زوج لزبین مسلمان در بریتانیا

شش رنگ – دو لزبین پاکستانی در بریتانیا به عنوان اولین لزبین های مسلمان با یکدیگر ازدواج کردند.

14-pakistani

                                                       ریحانه کوثر و سوبیا کمار اولین زوج لزبین که با هم در بریتانیا ازدواج کردند

ریحانه کوثر،34 ساله و سوبیا کمار 29 ساله اوایل ماه جاری پیوند خود را در یکی از مراکزازدواج ، ثبت  قانونی کردند.

خویشاوندانشان می گویند؛ آنها از طرف عده ای از مخالفان در پاکستان و در انگلستان تهدید به مرگ شده اند. این دو به همین خاطر پس از ثبت ازدواجشان بالافاصله درخواست پناهندگی سیاسی دادند.

در حین مراسم ازدواج، این دو داستان آشناییشان را برای مأمور ثبت تعریف می کنند و می گویند که سه سال پیش در حالی که یکی از آنها در رشته ی تجارت و دیگری مدیریت بهداشت و درمان در دانشگاه بیرمنگام مشغول به تحصیل بوده با هم آشنا شده اند، از سفرهایی که با هم به اقصی نقاط این کشور داشتند حرف می زنند و اینکه یک سال با هم در یورک شایر زیر یک سقف زندگی کرده اند.

کوثر که اصلیتش لاهوریست پیشتر کارشناسی ارشد در رشته ی اقتصاد را از دانشگاه پنجاب گرفته است.

گفته ای از او در روزنامه ی بیرمنگام منتشر شده که از این قرار است: “این کشور حقوق ما را به رسمیت می شناسد. این یک تصمیم شخصی بود که هر کدام از ما گرفتیم. زندگی شخصی ما به هیچ کسی ارتباط ندارد … مشکل اساسی پاکستان این است که هر کسی معتقد است مسئول زندگی دیگریست و می تواند در مورد مسائل اخلاقی دیگران بهتر تصمیم بگیرد[اخلاق خودش را بر دیگران برتر می داند] اما این روش درستی نیست. ما به خاطر روحانیونی که جامعه ی ما را قبضه کرده اند اینجا هستیم؛ جامعه ای که روزگاری فرهنگ مدارا داشت و برای آزادی فردی احترام قائل بود.”

رابطه ی جنسی همجنسگرایانه در پاکستان غیر قانونی ست. علاوه بر اینکه هیچ گونه قانونی که از همجنسگرایان در برابر آزار و اذیت و تبعیض حمایت کند وجود ندارد.

در سال های اخیر در بریتانیا بعضی از گی ها و لزبین های مسلمان نکاح را – به عنوان ازدواج اسلامی – برگزیدند که به طور رسمی تنها شامل ازدواج های دگرجنسگرایانه می شود و در انگلستان جنبه ی قانونی ندارند مگر اینکه با ثبت قانونی همراه باشند.

در قانون اسلام همجنسگرایی به شدت نهی شده و از دید بسیاری از مسلمانان ازدواج همجنسگرایان مغایر با تعالیم اسلام است.

یکی از خویشاوندان این دو زن در صحبت هایش با روزنامه ی ساندی مرکوری گفت: “آنها ازدواج اسلامی – نکاح – نکرده اند، زیرا نتوانسته اند امامی را پیدا کنند که حاضر باشد چنین عمل مجادله آمیز و چالش برانگیزی را انجام دهد. آنها بسیار شجاعت به خرج داده اند زیرا دین ما همجنسگرایی را نمی پذیرد. آنها تهدید به مرگ شده اند هم در اینجا هم در پاکستان و راهی برای بازگشت ندارند.”

روت هانت، معاون مدیر اجرایی استونوال ابراز کرد: “در جامعه پاکستان از طرف جامعه ی گی قدمهای محتاطانه ای در جهت آشکارسازی برداشته شده ولی لزبین ها کاملاً پنهان هستند. پاکستان چندان منطقه ی امنی برای زوج هایی که آشکارا عشق خود را ابراز می کنند نیست.”

ترجمه از وبسایت خبری ایندیپندنت:
http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/pakistani-women-rehana-kausar-and-sobia-kamar-marry-in-britains-first-muslim-lesbian-partnership-8632935.html

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *