بازداشت تظاهر کنندگان روسی و ادامه ی ممنوعیت تبلیغ برای حقوق اقلیت های جنسی

طبق گزارشات، مسئولان روسی پس از بروز درگیری ها در جریان تجمع حامیان حقوق اقلیت های جنسی اقدام به دستگیری طرفین درگیر کردند. در ماه جون 2013 قانونی علیه تبلیغ برای حقوق همجنسگرایان تصویب شد که تظاهرات و مخالفت های بسیاری را از سوی حامیان ال جی بی تی درپی داشت. آنها معتقدند این قانون منافی حق آزادی بیان و تجمع است. این مسئله توجه مجامع جهانی را نیز به خود جلب کرده وسازمان ها و فعالان حقوق بشر از شرکت کنندگان در المپیک زمستانی سوچی و اسپانسرها خواسته اند که به نشانه ی اعتراض این بازی ها را تحریم کنند.

کمیته ی بین المللی المپیک برای روشنتر شدن موضوع از روسیه درباره این قانون و تأثیرات آن بر روی المپیک زمستانی توضیح خواسته. پوتین برپا کردن هر گونه تجمع از 10 هفته پیش از بازی های المپیک را ممنوع کرده.

در سپتامبر 2013، پلیس به جمع تظاهر کنندگانی که در مقابل دفتر مرکزی المپیک زمستانی در مسکو برگزار شده بود حمله کرد.

در 12 اکتبر 2013، فعالان حقوق همجنسگرایان تصمیم به برگزاری یک تجمع در سنت پترزبورگ گرفتند. محل تجمع در پارک تاریخی “مارسولو پولیه” که برای تجمع در آن نیاز به جواز خاصی نیست تعیین شده بود. حدود 200 نفر مخالف حقوق همجنسگرایان در حالی که لباس قزاق ها و کشیش های ارتدوکس به تن داشتند پیش از زمان تأیین شده برای تجمع در محل حاضر شدند و در طول تجمع به خواندن سرودها و دعاهای مذهبی پرداختند. البته تعداد افرادی که برای حمایت از حقوق همجنسگرایان و جشن گرفتن به مناسبت روز جهانی آشکارسازی آمده بودند بسیار بیشتر بود.

درگیری ها زمانی آغاز شد که یکی از افرادی که در صف مخالفان حقوق همجنسگرایان قرار داشت پرچم رنگین کمانی را پاره کرد که در دست یک زن در میان تجمع کنندگان بود. پلیس بی درنگ وارد ماجرا شد و 67 نفر از حامیان حقوق همجنسگرایان و مخالفانشان را دستگیر کرد.

20131012235236635734_20

علیرغم ممنوعیت تبلیغ برای حقوق همجنسگرایان از طرف دولت روسیه، سنت پترزبورگ اجازه داد که این تجمع صورت بگیرد.

در حالی که همجنسگرایی در روسیه از سال 1993 قانونی بوده و از لیست بیماری ها در این کشور در سال 1999 حذف شده، میزان حمله به همجنسگرایان به طور فزاینده ای بالا رفته است. بعضی از گزارشات حاکیست؛ مردان گی توسط افرادی به اجتماعاتی برده شده اند و سپس توسط آن جمع مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. همچنین بعضی قتل ها مشکوک به انگیزه ی همجنسگراستیزانه هستند.

 به تازگی گروه ضد حقوق همجنسگرایی به نام Occupy-Pedofilyay اقدام به پخش ویدئوهایی می کند که در آن پسران نوجوان را که مشکوک به همجنسگرایی هستند به عنوان فاسد معرفی می کند.

نیکلای الکسیو، مدیر گروه گی روسیه اعلام کرد که علیرغم بالا بودن جرائم مربوط به همجنسگرا ستیزی، پلیس هیچ گاه آنها را در این چهارچوب مورد بررسی قرار نمی دهد.

نظر به تعرضاتی که به جامعه ی همجنسگرای روسیه شده، کنگره ی آمریکا به کمیته ی المپیک نامه ای ارسال کرد تا از امنیت بازیکنان و تماشاچیان اطمینان حاصل کند.

برخلاف کشورهای دیگر که در آن بخش بزرگی از جامعه به حمایت از ال جی بی تی پرداختند، خبرها از روسیه و مخالفت گسترده علیه همجنسگرایی نشان می دهد ملغی کردن این قانون کار ساده ای نخواهد بود.

ترجمه از وبسایت http://impunitywatch.com/arrests-at-russian-protest-reminds-world-that-russias-prohibition-on-homosexual-propaganda-remains/?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+ImpunityWatchHeadlines+%28Impunity+Watch+Headlines%29

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *