اخراج استاد جامعه شناسی به خاطر طرح مسئله ی همجنسگرایی

securedownload

“استاد رفته است سر کلاس می‌گوید همجنس‌بازی کار خوبی است. استاد جامعه شناسی هم هست! من باید چه کار کنم!؟ قرآن به من می‌گوید این ترویج فحشاست، کار شیطان است. حالا من باید اجازه حضور این استاد در دانشگاه را بدهم؟ من یک چنین آدمی نیستم؛ خب حالا بعضی‌ها خوششان نمی‌آید می‌خواهند همه جا هرج و مرج باشد”

قسمتی از گفته های آقای صدرالدین شریعتی؛ رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی که توسط سرپرست فعلی وزارت علوم برکنار شد.( http://kayhan.ir/920613/8.htm#N801)

او 8 سال پیش، پس از روی کار آمدن احمدی نژاد به این مسند برگزیده شد و از ابتدای کار خود به اسلامی کردن دانشگاه و جدا کردن جنسیتی فضای دانشگاه پرداخت. تعداد زیادی از اساتید و دانشجویان علوم انسانی را که تفکراتشان با ایدئولوژی مورد تأیید نظام همخوانی نداشت به اجبار بازنشسته و اخراج کرد. با وجود اعتراضات گسترده ی دانشجویان، او از سوی احمدی نژاد دو سال متوالی به عنوان بهترین رئیس دانشگاه مورد تقدیر قرار گرفت.

چندی پیش روزنامه ی کیهان مصاحبه ای با او داشت که در آن آقای شریعتی دلایل حذف اساتید را به طور خلاصه؛ فساد اخلاقی، فحشا، کفر و شیطان پرستی، عرفان کاذب عنوان می کند و اضافه می کند به دلایل اخلاقی صحبت از بی اخلاقیشان و دلیل بازنشستگیشان نیاورده.

با وجود اینکه آقای صدرالدین شریعتی نامی از استاد “مروج همجنس بازی” نبرده، جست و جو در وب نشان می دهد حوالی مهر ماه سال 1388 عده ای از دانشجویان مذهبی در وبلاگ خود مطلبی نوشتند راجع به مطرح شدن بحث پدیده ی همجنسگرایی در یکی از کلاس های دانشگاه.  نویسنده در مطلب خود آورده بود؛ ” خانم دکتر ش.ا در درس تنظیم خانواده رسماً تبلیغ همجنس بازی می کند و در کلاس تنظیم خانواده تجربه ی جنسی قبل از ازدواج را به همه ی دختران توصیه کرده و ضروری می داند. خانم دکتر ش.ا سقط جنین را حق طبیعی زنان می داند و آن را در کلاس های تنظیم خانواده ترویج می نماید.” (http://allameh-top-news.blogfa.com/8707.aspx)

securedownload (1)

دکتر شیرین احمدینیا، عضو دپارتمان جامعه شناسی که پیش از بازنشستگی اجباریش درس علوم اجتماعی در پزشکی و بهداشت را تدریس می کرد دارای مدرک دکتری و نویسنده ی چندین کتاب، از جمله؛ جامعه شناسی بدن زن” می باشد. او هم اکنون رئیس انجمن جامعه شناسی ایران است. (http://en.isa.org.ir/)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *