مصاحبه شادی امین با رادیو ملی سوئد درباره عمل‌های تغییر جنسیت تحمیلی در ایران

مصاحبه شادی امین با رادیوی ملی سوئد درباره عمل‌های «تغییر جنسیت» تحمیلی در ایران

چندی پیش شادی امین، مدیر اجرایی شش‌رنگ ـ شبکه‌ لزبین‌ها و ترنسجندر‌های ایرانی ـ در مصاحبه‌ای با رادیو ملی سوئد از مصائب جامعه‌ اقلیت‌های جنسی و جنسیتی ایرانی گفته بود که به تحت فشار نظام تطبیق جنسیت تحمیلی در ایران هستند و از آن رنج می‌برند. 

مصاحبه شادی امین با رادیو ملی سوئد درباره عمل‌های تغییر جنسیت تحمیلی در ایران

مصاحبه شادی امین با رادیو ملی سوئد درباره عمل‌های تغییر جنس و تطبیق جنیست تحمیلی در ایران


 
در این مصاحبه‌ رادیویی شادی امین، مساله نداشتن حق انتخاب و فشار وارده بر اقلیت‌های جنسی و جنسیتی برای انجام عمل‌های تطبیق جنسیت تحمیلی را به عنوان مساله‌ای کلیدی مطرح می‌کند. همچنین او در این مصاحبه تصریح می‌کند: «بسیاری از انسان‌ها در ایران به خاطر تمایلات هم‌جنس‌خواهانه در مقابل این دو راهی قرار می‌گیرند که میان مجازات شدن به خاطر رفتار جنسی هم‌جنس‌خواهانه و یا ـ به تعبیر جمهوری اسلامی ـ «انحراف جنسی» و این عمل‌ها یکی را «انتخاب»‌کنند.
 
در متن گزارش این مصاحبه‌ با ارجاع به شادی امین همچنین آمده‌ است: «هر چه آگاهی انسان‌ها در ایران در رابطه با گرایش جنسی‌شان افزایش می‌یابد، فشار «درمان‌های اصلاحی»  هم بیشتر می‌شود؛ زیرا هم‌جنس‌گرایان اجازه ندارند آشکارا گرایش جنسی خود را در ایران زندگی‌کنند.»
به نقل از شادی امین در این گزارش رشد عمل‌های  تطبیق جنسیت تحمیلی در تهران را می‌توان در این مساله جستجو کرد، که آن‌جا انسان‌های بیشتری به دلیل نارضایتی از جنسیت و گرایش جنسی خود درخواست کمک می‌کنند».
در این گزارش هم‌‌چنین به صد نفر از اقلیت‌های جنسی و جنسیتی که توسط یاران شش‌رنگ در ایران مصاحبه شدند تا گزارشی برای سازمان ملل تهیه شود، اشاره شده‌است.
این گزارش را می‌توانید اینجا بخوانید و فایل صوتی این گزارش نیز در همین لینک در دسترس شما قرار گرفته‌ است.
 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *