خودکشی ترنسجندرها از عواقب درمان‌های اصلاحی

خودکشی ترنسجندرها تنها یکی از عواقب درمان اصلاحی

نتایج یک تحقیق در میان ۲۷۰۰۰ نفر نشان می‌دهد که «درمان‌های اصلاحی» رابطه‌ی مستقیمی با مساله‌ی خودکشی ترنس‌جندر‌ها دارند. طرفداران درمان‌های اصلاحی ـ درمان‌هایی که با روش‌های غیر علمی یا مذهبی تلاش می‌کنند گرایش یا هویت جنسیتی انسان‌ها را تغییر دهند ـ مدعی اند این نوع درمان‌ها می‌توانند گرایش جنسی افراد هم‌جنس‌گرا را به دگرجنسگرا و  یا هویت جنسیتی افراد ترنس را به همان‌جنسیتی(سیس جندر) تغییر دهند.
 

خودکشی ترنسجندرها از عواقب درمان‌های اصلاحی

خودکشی ترنسجندرها از عواقب درمان‌های اصلاحی


 
دکتر ژاک کوربان، محقق اصلی این تحقیق می‌گوید به کارگیری درمان های اصلاحی برای تغییر هویت جنسیتی می‌تواند اثرات بسیار مخربی بر روی افراد داشته باشد و حتی آن‌ها را به سمت خودکشی سوق دهد. این تحقیق جدید نشان می‌دهد که افرادی که در برهه‌ای از زندگی خود مجبور به انجام درمان‌های اصلاحی شده‌اند، دو برابر بیشتر از آنها که هرگز تلاش نکرده‌اند هویت جنسیتی خود را تغییر دهند تحت فشار هستند.
این تحقیق که در ایالات متحده انجام شده به ویژه در مورد نوجوانان هشدار داده و بر مشکلاتی تمرکز دارد که درمان‌های اصلاحی برای کودکان ایجاد می‌کنند. بنا بر گزارش واشنگتن پست از انستیتوی «ویلیام» وابسته به دانشگاه کالیفرنیا، حدود یک میلیون و چهارصد هزار نفر در ایالات متحده خود را به عنوان ترنسجندر هویت‌یابی می‌کنند. هفتصد هزار نفر از افراد ال‌جی‌بی‌تی تا به حال در معرض «درمان‌های اصلاحی» قرار داشته اند. سیصد و پنجاه هزار نفر از آن‌ها کودک هستند.
پژوهش های زیادی نه تنها اثربخشی این درمان ها را رد کرده اند بلکه نشان داده اند که این مداخله ها بی‌تاثیر و زیان‌آور هستند. بسیاری از سازمانهای مرتبط با سلامت روان این نوع درمان‌ها را محکوم کرده اند. کالیفرنیا اولین ایالتی بود که درمان تبدیلی را ممنوع اعلام کرد.
الکس کروکلیان، مدیر مرکز ملی اقلیت‌های جنسی در حوزه‌ی آموزش سلامت در انستیتوی «فن وِی» و همینطور حوزه‌ی برنامه‌ی هویت جنسیتی مرکز سلامت روان ماساچوست، توضیح می‌دهد که محققان در این تحقیق‌ها تلاش کرده‌اند اولا تلاش‌ها برای درمان‌های اصلاحی را تعریف کرده و پس از آن در این باره تحقیق کنند که چه تفاوتی میان اثرات درمان‌های اصلاحی اعمال شده توسط مراکز سکولار و مراکز مذهبی وجود دارد. اما آن‌ها متوجه شدند که تفاوت عمده‌ای در این زمینه وجود ندارد.
اغلب تصور می‌شود که اثرات مخرب این نوع روش‌ها به ماهیت مذهبی آنها مرتبط است. از این جهت این تشخیص مهم‌است که لزوما این شاخصه‌های مذهبی نیستند که مخرب هستند. بلکه آنچه مخرب است تلاش برای تغییر دادن هویت جنسیتی یک فرد ترنس است به یک فرد همان‌جنسیتی و یا تحمیل  هویت جنسیتی خاصی به او بر پایه جنس بیولوژیکی که با آن متولد شده است.»
 
منابع: واشنگتن‌پست و «The New Civil Rights Movement»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *