سه پناهجوی ال جی بی تی آی ایرانی از شرایط مرگبار خوددر میان مرزهای ترکیه و یونان می‌گویند

شرایط مرگبار سه پناه‌جوی ایرانی از جامعه «ال جی بی تی آی» در میان مرز‌های ترکیه و یونان

شش‌رنگ ۲۹ اسفند سال ۱۳۹۸: سه پناه‌جوی ایرانی از جامعه «ال جی بی تی آی» در میان مرز‌های ترکیه و یونان از حرکت باز ایستاده‌اند و ترس از این دارند که کشته شوند.

سه پناهجوی ال جی بی تی آی ایرانی از شرایط مرگبار خوددر میان مرزهای ترکیه و یونان می‌گویند

سه پناهجوی ال جی بی تی آی ایرانی از شرایط مرگبار خوددر میان مرزهای ترکیه و یونان می‌گویند


سه پناه‌جوی ایرانی به نام‌های شهروز( یک مرد گی)، آراد( یک ترنس مرد) و فریبا، که شریک زندگی آراد است، از ماه فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی با خشونت پلیس ـ در وضعیت ویژه مرز‌های ترکیه و یونان ـ در شرایط پناه‌جویی دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
در تاریخ ۲۸ فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی ترکیه مرزهای شمال غرب خود را به سمت مرزهای اتحادیه اروپا باز کرد. با وجود اینکه هنوز توافقی از طرف یونان و بلغارستان برای پذیرش پناه‌جویان اعلام نشده بود، پناه‌جویان بسیاری که در این وضعیت نامشخص بودند، به سمت مرزهای اتحادیه اروپا راه افتادند. آن‌ها امید داشتند که از طرف اتحادیه اروپا پذیرفته شوند. در این میان یونان و بلغارستان، هر دو، مرزهای خود را شدید تر بسته‌اند و شهروندان غیر اروپایی را نمی‌پذیرند. شرایط در مرزها، با توجه به گسترش ویروس کرونا، بسیار سخت و دشوار است و هر سه کشور با خشونت با پناه‌جویان برخورد می‌کنند. طبق گزارش‌هایی که به دست شش‌رنگ رسیده‌اند، پناه‌جویان ال‌ جی بی تی آی با خشونت ویژه‌ای در این شرایط مواجه هستند.
شادی امین، مدیر اجرایی شش‌رنگ، رفتار پلیس ترکیه و یونان را در رابطه با پناه‌جویان غیر قانونی خواند

شادی امین، مدیر اجرایی شش‌رنگ، رفتار پلیس ترکیه و یونان را در رابطه با پناه‌جویان غیر قانونی خواند


 
فریبا، آراد و شهروز به عنوان پناه‌جو در ترکیه زندگی می‌کردند و پنج سال بود که منتظر انتقال به کشور مقصد بعدی بودند. آن‌ها در تاریخ ۲۸ فوریه، داخل یک ماشین نشانده شدند و به سمت مرزها فرستاده شدند. این مساله زمانی اتفاق افتاد که آنها، طبق روال معمول، برای اعلام حضور به پلیس آنتالیا مراجعه کرده بودند. این روال برای همه‌ی پناه‌جویانی که در ترکیه انتظار انتقال به کشور مقصد بعدی را می‌کشند، یک روال معمول است. اگر پناه‌جویان از این روال سرباز بزنند، ممکن است با خطر دیپورت مواجه شوند. فریبا، آراد و شهروز به شدت ترسیده بودند، زیرا وسایل ارتباطی آنها از انها گرفته شده بود و به آنها گفته نشده بود که به کجا فرستاده می‌شوند. وقتی آن‌ها به نزدیکی شهرمرزی «ادرین» رسیدند، تلفن همراه آنها به انها برگردانده شد و به آنها گفته شد که باید خاک ترکیه را ترک کنند. روندی که موجب آن آنها خانه‌های کرایه‌ای خود، لباس‌ها و وسایل خانه‌ای که تهیه کرده بودند را از دست بدهند.
پناه‌جویان ال جی بی تی آی تحت فشار‌های چندگانه هستند

پناه‌جویان ال جی بی تی آی تحت فشار‌های چندگانه هستند


وقتی آنها به مرز ترکیه و یونان فرستاده شدند، با واقعیت این وضعیت مواجه شدند: «حمله با گازهای اشک‌آور و شرایط زندگی دشوار». پناه‌جویان در کنار مرز ترکیه و یونان، جایی که با سیم‌های خاردار مرز دو کشور تعیین شده، رها شدند. پلیس ترکیه به آنها با گاز‌های اشک‌آور حمله می‌کرد تا آن‌ها را از مرزهای ترکیه بیرون براند و پلیس یونان دقیقا همین تمهیدات را چیده بود تا جلوی پناه‌جویان را بگیرد که به یونان وارد نشوند.
 
شادی امین، مدیر اجرای شش‌رنگ ـ شبکه لزبین‌ها و ترنسجندر‌های ایرانی ـ در این رابطه می‌گوید: « برخورد پلیس ترکیه و یونان هر دو غیر قانونی و نقض عیان مسولیت آنها در زمینه حفاظت از حقوق بشر است. همه پناه‌جویان، به ویژه پناه‌جویان ال جی بی تی، باید از این شرایط مرگبار خارج شوند.»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *