بازتاب مصاحبه شادی با نشریه بریتانیایی «سان» در ال‌.جی‌بی‌تی نیشن

اهمیت مصاحبه شادی امین با نشریه «SUN» بریتانیا و بازتاب آن در «LGBTQnation»

«ایران همجنسگرایان را برای تبدیل آنها به «دگرجنسگرا»  وادار به انجام جراحی تغییر جنسیت می‌کند.» این پیام اصلی مصاحبه شادی امین، مدیر اجرایی شش‌رنگ، در مصاحبه با نشریه «سان» بریتانیا بود. که با استقبال زیادی در هفته گذشته مواجه شد. پیش از این نشریات پینک نیوز، لیفو ، «اینترنشنال بیزینیس تایمز» و «سان اسکاتلند» نیز به این مصاحبه ارجاع داده بودند. حالا نشریه «ال.جی.بی.تی نیشن» نیز گزارشی روی این مصاحبه کار کرده‌است.  در زیر ترجمه بخشی از این گزارش را ملاحظه می‌کنید.

بازتاب مصاحبه شادی با نشریه بریتانیایی «سان» در ال‌.جی‌بی‌تی نیشن

بازتاب مصاحبه شادی با نشریه بریتانیایی «سان» در ال‌.جی‌بی‌تی نیشن


 
شادی امین، فعال حقوق ال.جی.بی.تی.کیو ایرانی تبار، مقامات ایران را متهم کرده است که هرساله ]هزاران[ هم‌جنس‌گرا وادار به تن دادن به جراحی‌های موسوم به «تغییر جنسیت» می‌کنند تا آنها را به ]مردان و زنان[ دگرجنسگرا تبدیل کنند. معمولا بعد از انجام این جراحی‌ها تحت فشار، زن یا مرد بتازگی «تغییر داده شده» معمولا توسط خانواده‌ها طرد می‌شوند و مورد خشونت و تبعیض جامعه قرار می‌گیرند.
درحالیکه قانون ایران هم‌جنس‌گرایی را قابل مجازات با حبس، شلاق و مرگ عنوان می‌کند، اما اجازه‌ عمل‌های تطبیق جنسیت از سال ۱۹۸۰ صادرشده است .
اعداد رسمی جمهوری اسلامی دست کم خبر از ۴۰۰۰ جراحی در سال می‌دهند، در صورتی که رقم اصلی بسیار بیشتر از این است. با اینکه تعداد دقیقی از زنان و مردان همجنسگرایی که مجبور به انجام این جراحی شدند مشخص نیست،شادی امین به نشریه بریتانیایی «سان» می‌گوید که مقامات ایران این افراد را با تهدید به دستگیری، حبس و اعدام تحت فشار قرار می‌دهند.
شادی امین اضافه کرده است:«دولت بر این باور است که اگر شما یک مرد هم‌جنس‌گرا هستید به این دلیل است که یک روح زنانه در بدن شماست و [بهترین کار]این است که شما بدنتان را تغییر دهید.»
او می‌گوید: «ما فکر کنیم که این یک راه مبارزه با موجودیت هم‌جنس‌گرایان است زیرا شما بدن آنها را تغییر می‌دهید و به اصطلاح مشکل را حل می‌کنید.جمهوری اسلامی در تلاش است تا ایران را از وجود هم‌جنس‌گرایان پاک کند، دولت ترجیح می‌دهد که جراحی های بیشماری انجام دهد تا اعدام های بیشمار، زیرا می‌داند دنیا در حال تماشای آن‌ها است.
شادی امین در ادامه می گوید:  «پس از اتمام عمل‌های‌ جراحی، دولت حمایتی از این افراد برای زندگی شخصی و اجتماعیشان به عنوان فردی جدید نمی‌کند.» به گفته‌ی شادی امین: «در نتیجه افراد غالبا از خانواده هایشان طرد می‌شوند. بسیاری از افراد به دلیل نبود حمایت خانواده و اجتماع به کارگری جنسی تن می‌دهند و به واسطه آن خشونت‌های‌ فیزیکی و جنسی را تجربه می‌کنند. این خشونت می‌تواند بدون مجازات باقی بماند، زیرا در ایران تنفرپراکنی و تبعیض بر مبنای هویت جنسیتی و گرایش جنسی جرم نیست.»
 
 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *