گزارش روز دوم نشست جهانی ایلگا

روز دوم از جلسات پیش کنفرانس نیز روز گذشته برگزار شد. مهرنوش احمدی، نماینده شش‌رنگ در کنفرانس دیده‌های خود را چنین بازگو می‌کند:
 

نشست پیرامون موضع پناهجویان اقلیت جنسی


دیروز در دو جلسه شرکت کردم. جلسه‌ی اول در مورد وضعیت پناهجویان ال جی بی تی بود. موضوعات مورد بحث به طور خلاصه کاستی‌های نهادهای بین‌المللی در کمک به پناهجویان ال جی بی تی کیو را مطرح می‌نمود. به علاوه، لزوم بر ظرفیت سازی در نهادهایی که پروسه‌ی پناهندگی و اسکان در کشورهای امن تر را برعهده دارند از جمله آموزش قاضی‌ها، مسئولین و ماموران اجرایی در زمینه‌ی چگونگی برخورد با مسائل پناهندگانی که از اعضای ال جی بی تی هستند و لزوم پررنگ کردن نیازهای اقلیت های جنسی پناهنده در کنفرانس های جهانی نیز عنوان شد.
در قسمت بعد شرکت کنندگان تجربیات سازمان‌های خود در زمینه‌ی کمک‌های قانونی و نیمه‌قانونی به پناهندگان اقلیت جنسی را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.
 

نشست آسیایی


در جلسه‌ی کشورهای آسیایی، در بخش اول اعضای هیئت مدیره درباره پیشرفت‌هایی که در آسیا در سال‌های اخیر در وضعیت ال جی بی تی ها صورت گرفته سخن گفتند. در بخش بعد کشورهای مختلف پیرامون وضعیت جامعه‌ی اقلیت‌های جنسی در کشورهای خود گزارشی ارائه دادند.
در قسمت پایانی نیز، بر روی بیانیه‌ی نشست کشورهای آسیایی کار شد. در نهایت این بیانیه حاوی موارد زیادی در ارتباط با گروه‌های مختلف ال جی بی تی آی پلاس بود که در گزارشی دیگر مفصلا به آن می‌پردازم.
از جمله ی موارد مطرح شده در این بیانیه، ضرورت توجه ایلگای جهانی به مسائل جامعه ال جی بی تی در قاره آسیا بود همچنین به لزوم توجه به امنیت فعالینی که از برخی کشورها همچون ایران و روسیه به نشست‌های ایلگا دعوت می شوند، اشاره شد. مورد مهم دیگر، رسیدگی به پروسه‌ی اخذ ویزا برای مدعوین بود. با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌کنندگان همچون افرادی که گذرنامه ایرانی دارند با محدودیت‌های قانونی برای اخذ ویزا مواجه هستند.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *