امضای سند ممنوعیت تبعیض علیه اقلیت‌های جنسی در ورشو

شهردار ورشو در حال امضای سند ممنوعیت تبعیض علیه LGBTها، عکس از فیسبوک


ماه گذشته بنری همجنسگراستیز در میانه‌ی بازی دو تیم پرطرفدار لهستانی برافراشته شد که لهستانی “خالی از همجنسبازها” را تقاضا می‌کرد و روی کلمه‌ی LGBT را با قرمز خط کشیده بود.
محتوای همجنسگراستیز این بنر توجهات بسیاری را در لهستان به خود جلب کرد و موجب تغییراتی اساسی در این کشور شد، سرانجام در 27ام فوریه شهردار ورشو، رفال ترزاسکوفسکی، سندی مبنی بر ممنوعیت تبعیض علیه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی را امضا کرد که اقدامی بی‌سابقه در اروپای شرقی است.
او در دفاع از امضای این سند گفته است: « در کمپین‌های انتخاباتی‌ام، وعده دادم که ورشو (شهری) برای همگان باشد.» او ادامه داد « ورشو شهری برای همه است و تبعیض علیه هیچکس روا نمی‌دارد. ورشو برای همگان، شهری است که در آن همه احساس امنیت کنند و مطلقا همه‌‌ی افراد فارغ از جنس، رنگ، مذهب، اصالت، گرایش جنسی و یا عقیده‌شان بتوانند روی حمایت حساب کنند.»
سند مورد بحث نتیجه‌ی مذاکره‌ای هشت ماهه میان دفتر شهردار و یک گروه LGBT است.

بنر همجنسگراستیز در میانه بازی فوتبال


این تصمیم تاریخی اما مخالفت‌هایی را نیز برانگیخت، زوفیا کلاپاکا، برنده مدال برنز در المپیک 2012 خود را پایبند به ارزش‌های سنتی خوانده و در صفحه فیسبوک خود نوشته است: « من به ترویج احاطه LGBT ها نه می‌گویم و به ارزش‌های سنتی لهستان پایبندم.» او در این پست فیسبوکی که مدتی بعد توسط فیسبوک حذف شد؛ اینگونه ادامه داد که: « آیا پدربزرگ من برای چنین چیزهایی در قیام ورشو (1944) مبارزه کرده بود؟»
او به ماجرایی اشاره دارد که در آن نازی‌ها هزاران نفر در لهستان را به قتل رسانده و بیش از نیمی از ورشو را نابود کردند.
کلاپاکا سال گذشته نیز از یک حزب راستگرا که LGBTها را با نازی‌ها یکی دانسته بودند، قدردانی کرده بود.

PAP


 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *