قتل و بازداشت همجنسگرایان زن و مرد در چچن روسیه

Valya Egorshin/NurPhoto via Getty Images، عکس تزئینی بنا به گزارش شبکه ال‌جی‌بی‌تی‌های روسیه در موج جدیدی که از اواخر دسامبر 2018 علیه همجنسگرایان در چچن آغاز شده است، دست‌کم دو تن کشته و چهل نفر دستگیر شده‌اند. بنا به گزارش این گروه از فعالین، پی بردن به تعداد دقیق بازداشت‌ها در این شرایط ناممکن است. اما حدود چهل همجنسگرای زن و مرد بازداشت شده‌اند که حداقل دو تن از آنها بر اثر شدت شکنجه به قتل رسیده‌اند.
پلیس محلی تمام تلاش خود را میکند تا از خروج این افراد از منطقه جلوگیری به عمل آورد یا شکایت به دادگاه را غیرممکن کند.
اسناد و مدارک قربانیان گرفته می‌شود، خود و خانواده آنها را تهدید به پرونده‌سازی کرده و مجبور به امضا کردن فرم‌های خالی می‌کنند.
این برخوردها پس از بازداشت مدیر یک گروه همجنسگرایان در فضای مجازی به نام “VKontakte” آغاز گشت و با موج جدیدی از بازداشت‌ها ادامه یافت. این گروه مجازی برای ارتباط مردان همجنسگرا بود. مقامات کرملین نیز با وجود اطلاع از بازداشت‌های غیرقانونی و شکنجه و قتل اقلیت‌های جنسی در چچن، عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.
همجنسگرایان این منطقه‌ی تحت تسلط مسلمانان چچنی، در سال 2017 نیز شاهد نخستین موج برخوردها بودند. در آن زمان بیش از صد همجنسگرا بازداشت و شکنجه شده  و تعدادی نیز به قنل رسیدند. اما مقامات وجود چنین برخوردهایی را انکار کرده و حتی منکر وجود همجنسگرایان در اقلیم خود شده بودند. شبکه ال‌جی‌بی‌تی‌های روسیه از آوریل 2017 در تلاش برای کمک به این افراد بوده است و 150 نفر از آنها را از منطقه خارج کرده‌اند که 130 نفر در خارج از روسیه پناهنده شده‌اند.
اخبار مرتبط:
https://6rang.org/9242/

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *