چشم‌انداز بامدادی بی‌بی‌سی فارسی در گفت‌وگو با شادی امین/ "نقض حقوق همجنس‌گرایان افتخار ماست"؛ نفرت‌پراکنی دولتی علیه اقلیت‌های جنسی در ایران"

برنامه چشم‌انداز بامدادی بی‌بی‌سی فارسي روز دوشنبه ١٨ دسامبر میزبان شادی امین و در باره گزارش جدید شش‌رنگ تحت عنوان “نقض حقوق همجنس‌گرایان افتخار ماست”؛ نفرت‌پراکنی دولتی علیه اقلیت‌های جنسی در ایران” با وی گفت‌وگویی صورت داد.
شادی امین در این گفت‌وگو به این سوال پاسخ می‌دهد که مطالباتی که در این گزارش از دولت ایران برای پایان دادن به نفرت‌پراکنی مطرح شده در کشوری که در قوانین آن مجازات اعدام برای همجنس‌گرایان وجود دارد تا چه حد واقع‌بینانه است؟
 «این مطالبه حق ماست و ما موظفیم این مسائل را مطرح کنیم. طرح مطالبه به ما کمک می‌کند در جهت لغو قانون اعدام و پايان دادن به روشهايي چون شکنجه‌درمانی همجنس‌گرایان حرکت کنیم»

 «طرح اين مطالبه به ما کمک می‌کند آرزوی بزرگ‌تری داشته باشیم. اگر درباره حجاب اجباری فضا باز شده و بحث مطرح است، می‌توانیم در مسائل همجنس‌گرایان مطالبه کنیم و به سمت پایان دادن به نفرت‌پراکنی و اصلاح قوانین حرکت کنیم.»
شادی امین همچنین ضمن بیان این مطلب که این گزارش چکیده بسیار فشرده‌ای از یک کتاب ۲۷۰ صفحه‌ای است، خاطرنشان کرد که ماده ۲۰ میثاق حقوق مدنی و سیاسی که ایران آن را به امضا رسانده است، نفرت‌پراکنی علیه افراد و گروه‌های با تعلق قومی، نژادی، مذهبی یا سایر تعلقات دیگر را ممنوع کرده است. در سال ۱۹۹۴ کمیته حقوق بشر سازمان ملل گرایش جنسی و هویت جنسیتی را به این اصل اضافه کرده است و بر این مبنا مسئولان جمهوری اسلامی موظف به پایان دادن به نفرت‌پراکنی علیه اقلیت‌های جنسی و جلوگیری از آن هستند.
با این گزارش ما از دولت‌ها خواهیم خواست در مذاکرات بین‌المللی مسائل اقلیت‌های جنسی را در مذاكراتشان به دولت ایران مطرح کنند.


 

برای خواندن بیانیه شش‌رنگ اینجا را کلیک کنید.

برای خواندن متن کامل گزارش به فارسی اینجا را کلیک کنید.
برای خواندن متن کامل گزارش به انگلیسی اینجا را کلیک کنید.


شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی‎:

🌈https://6rang.org
🌈t.me/Iran6Rang
🌈instagram.com/6rangiran
🌈facebook.com/6rang.Iran
🌈youtube.com/user/6rangIran
🌈tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org‎

Info@6rang.org

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *