ایران با شش‌رنگ به هیئت اجرایی ایلگا آسیا راه یافت

تیم شبکه شش‌رنگ، خوشحال و مفتخر است که اعلام کند شادی امین، از بنیانگذاران و هماهنگ‌کننده این شبکه، در هفتمین کنفرانس ایلگا آسیا به عضویت هیئت اجرایی این کنفرانس (۲۰۱۷ الی ۲۰۱۹) انتخاب شد.
این کنفرانس، (#ILGAAsia2017) از ۱۳ تا ۱۷ آذر ۹۶ (۴ تا ۸ نوامبر ۲۰۱۷) در پایتخت کامبوج برگزار شد و هفته گذشته به کار خود پایان داد.

نخستین جلسه هیئت اجرایی جدید ایلگا آسیا، کنفرانس ایلگا آسیا ۲۰۱۷

https://www.facebook.com/IlgaAsia/posts/1027327367408649
این اولین بار است که کسانی از غرب آسیا و ایران برای این مسئولیت کاندید می‌شوند.
شادی امین با داشتن چهارمین رای در میان ده نفر، یکی از دو جانشین دبیران کنفرانس در هیئت اجرایی جهانی ایلگا خواهد بود.

درباره ایلگا آسیا

ایلگا (ILGA)، انجمن جهانی لزبین،‌ گی، بایسکشوال، ترنس‌جندر و اینترسکس (تاسیس در ۱۹۷۸)، یک نهاد جهانی متعهد به پیشبرد حقوق بشر افراد ال‌جی‌بی‌تی‌کیو‌آی و رهایی آنان از انواع اشکال تبعیض است.
شبکه لزبین‌ها و ترنس‌جندرهای ایرانی (شش‌رنگ) یکی از ۱۲۰۰ سازمان عضو ایلگا از ۱۳۱ کشور و از پنج قاره جهان می‌باشد.
ایلگا آسیا (ILGA ASIA) بدنه فعال ایلگا در ناحیه آسیا می‌باشد. (بخش‌های دیگر این انجمن آمریکای لاتین، آفریقا، اروپا، اقیانوسیه و آمریکای شمالی هستند.)
ایلگا آسیا در سال ۲۰۰۲  تاسیس شد. کنفرانس ایلگا آسیا عالی ترین بدنه تصمیم‌گیری ایلگا در آسیا است که هر دو سال یک‌بار تشکیل می‌شود.
تا پیش از این، تنها نمایندگانی از شرق، جنوب و جنوب‌شرق آسیا برای مسئولیت در هیئت اجرایی ایلگا آسیا کاندید شده بودند. در کنفرانس ۲۰۱۷ برای اولین بار فعالانی از غرب آسیا از جمله شادی امین از ایران و شربل از لبنان برای پذیرش این مسئولیت کاندید شدند.
کنفرانس ایلگا آسیا ۲۰۱۹ در سئول، کره جنوبی، برگزار خواهد شد.

با تمام قدرت، با هم، رو به جلو

یکی از اهداف اصلی تاسیس هیئت اجرایی منطقه‌ای همچون ایلگا آسیا، ایجاد فرصت برای فعالان آسیا برای ایجاد شبکه ارتباطی، هم‌افزایی منابع و بهره بردن از تجارب همدیگر برای رویارویی با مشکلات جامعه اقلیت جنسی کشورشان است.

شادی امین در سخنرانی پس از انتخابش گفت: بسیار هیجان زده هستم. خوشحالم از اعتمادی که به من کردید. این اولین بار است که غرب آسیا نیز در هیئت اجرایی نمایندگی می شود. اما من تنها، نماینده این منطقه نیستم. من برای همه فعالیت و کار خواهم کرد”. مانیشا عضو دیگر هیئت اجرایی ایلگا که با بالاترین آرا و برای بار دوم به این مسئولیت انتخاب شده است، می گوید:” یک آرزوی من به حقیقت پیوست. وقتی اولین بار شادی امین را دیدم، آرزو کردم کاش او با این انرژی به هیئت اجرایی راه یابد و امروز این اتفاق افتاد”.
با این انتخابات در هیئت اجرایی ایلگا، به عنوان بالاترین مقام این نهاد، امیدها برای طرح مسائل متنوع منطقه و پیشبرد ایده های جدید افزایش یافته و این امیدواری را ایجاد کرده است که معضلات و چالش های جوامعی چون ایران، لبنان، عربستان، افغانستان و … انعکاس بیشتری یابد و مورد توجه قرار گیرند. منطقه آسیا یکی از پر جمعیت ترین قاره ها، در عین حال دارای بیشترین تهدید و سرکوب گروه های ال جی بی تی است. متاسفانه تا کنون موضوعات خاص این کشورها همیشه به صورتی حاشیه ای مطرح شده و نتوانسته است پاسخ درخوری بگیرد.
اعضای دیگر هیئت اجرایی عبارتند از: شربل (گِی) از لبنان، هایکر( اینترسکس) از تایوان، شخاوت (گِی) از بنگلادش، مینهی (لزبین) از کره جنوبی، لین (لزبین) از ویتنام، ساو زین (گِی) از میانمار، مانیشا(ترنس زن) از نپال، گوپی(اینترسکس) از هند و مانی(ترنس مرد) از پاکستان هستند. ضمن تبریک به شادی امین، که با یک تیم جوان و فعال از گرایشات و هویت های جنسی گوناگون این فعالیت ها را پی خواهد گرفت، برایش آرزوی موفقیت داریم.
برای ساختن جهانی که در آن دگر جنس‌گرایی ارزش به حساب نیاید و زنان (و تمام انسان‌ها) ترسی از ابراز گرایش جنسی‌شان نداشته باشند، امروز با شما به پلتفرم جدیدی قدم گذاشته‌ایم. این فرصت را همچون همیشه برای بهبود وضعیت لزبین‌ها، ترنس‌جندرها و همه اقلیت‌های جنسی ایرانی نیز به کار خواهیم گرفت.
همراه با شما به مبارزه در این راه ادامه می‌دهیم.


شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی‎:

🌈 https://6rang.org
🌈 t.me/Iran6Rang
🌈 instagram.com/6rangiran
🌈 facebook.com/6rang.Iran
🌈 youtube.com/user/6rangIran
🌈 tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org‎

Info@6rang.org

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *