شیوع کرونا و درخواست ۵۰۰ پزشک و محقق برای رفع محدودیت‌های اهدای خون مردان همجنسگرا در ایالات متحده

شیوع کرونا و درخواست ۵۰۰ پزشک و محقق برای رفع محدودیت اهدای خون مردان همجنسگرا در ایالات متحده

به گزارش پینک نیوز بیش از ۵۰۰ پزشک، کارشناس و محقق، در ایالات متحده آمریکا، خواستار برداشتن محدودیت‌های اهدای خون مردان همجنسگرا در وضعیت کرونایی شده‌اند.

شیوع کرونا و درخواست ۵۰۰ پزشک و محقق برای رفع محدودیت‌های اهدای خون مردان همجنسگرا در ایالات متحده

شیوع کرونا و درخواست ۵۰۰ پزشک و محقق برای رفع محدودیت‌های اهدای خون مردان همجنسگرا در ایالات متحده


 
۵۰۰ کارشناس در نامه‌ای از وزارت غذا و داروی ایالات متحده درخواست کرده‌اند که برای تامین بیشتر خون در شرایط مواجهه با کمبود خون مواجه، به مردان همجنسگرا اجازه داده شود تا بتوانند بدون محدودیت خون اهدا کنند.
کارشناسان در این نامه قانونی که بر مبنای آن اهدای خون مردان همجنسگرا محدود می‌شود را از لحاظ علمی کهنه قلمداد کرده‌اند. این گروه از کارشناسان حوزه عفونت و ویروس اچ آی وی،  نامه خود در رابطه با رفع محدودیت‌های اهدای خون مردان همجنسگرا و دوجنسگرا را در روز ۱۶ آپریل ۲۰۲۰ به وزارت دارو و غذای ایالات متحده فرستاده‌اند.
وزارت غذا و دارو ایالات متحده(FDA)، پیش از این قانون محدودیت مردان همجنسگرا و دوجنسگرا برای اهدا خون را سهل‌تر کرده بود. فعالان و کنشگران اما هشدار داده‌اند که تغییرات قانونی در این زمینه کافی نیست و تبعیض‌آمیز است.
در نامه این پزشکان و کارشناسان به وازرت دارو و غذای ایالات متحده به شرایط ويژه کرونایی اشاره شده است و گفته شده‌است که : «این کمبود‌ها می‌توانند برطرف شوند، اگر قوانین کهنه و قدیمی و غیر مستدل از لحاظ علمی با مسولیت‌پذیری برداشته شوند.»
به نظر می‌رسد که با شیوع هر چه بیشتر بیماری کرونا در وضعیت امروز، همه جهان باید به رویکرد‌های غیر علمی خود در زمینه بشریت نگاهی بیاندازد. درشرایطی که هنوز روحانیون مذهبی مسلمان، مسیحی و یهودی یافت می‌شوند که شیوع کرونا را به همجنسگرایان نسبت می‌دهند، حالا نامه پانصد کارشناس و پزشک و تقاضای برداشتن محدودیت اهدای خون مردان همجنسگرا و دوجنسگرا حاوی یک پیام دیگر هم است: «بسیاری از قوانین مربوط به همجنسگرایان در حوزه سلامت و بهداشت پیشرفته‌ترین کشور‌های دنیا نیز هنوز از لحاظ علمی به اندازه کافی استاندارد نیست و هنوز تبعیض و ننگ در این مساله نقش مهمی ایفا می‌کند.»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *