بازخواست دولت هلند درباره سیاست جدید پناهندگی‌اش در مورد اقلیت‌های جنسی و جنسیتی ایرانی در پارلمان

Holland


شش رنگ، 5 اسفند 1398: در پی گزارش‌های مطبوعاتی درباره انتقاد شش‌رنگ از سیاست جدید دولت هلند درباره پناهجویان ایرانی اقلیت جنسی و جنسیتی، دو عضو مجلس نمایندگان این کشور، خواستار آن شدند که وزارت خارجه و وزارت عدالت و امنیت دلایل خود برای وضع چنین سیاست‌هایی با استناد گزینشی به گزارش‌های تحقیقی این سازمان را توضیح دهند.
براساس سیاست جدید که در سال گذشته میلادی وضع شده، برخلاف سابق دیگر به صرف همجنسگرا بودن به افراد اقامت داده نمی‌شود مگر اینکه بتوانند ثابت کنند به دلیل گرایش جنسی خود تحت تعقیب و آزار دولتی بوده‌اند. ترنس‌ها نیزتحت هیچ حمایت ویژه‌ای قرار نمی‌گیرند.
از آن‌جایی که در توجیه وضع چنین سیاست ضدپناهنده‌ای به گزارش‌های تحقیقاتی شش رنگ استناد شده بود، این سازمان با ارسال نامه‌ای به مقامات هلند، خواستار بازگرداندن سیاست قبلی که پناهجویان ایرانی اقلیت جنسی و جنسیتی را از جمله گروه‌های مورد توجه ویژه می‌دانست شد. در بخشی از نامه مفصل شش رنگ آمده است: “ما متوجه شده‌ایم که سیاست جدید از برخی از اطلاعات، استفاده گزینشی کرده در حالی که برخی دیگر را کنار گذاشته به شیوه‌ای که در نهایت القا می‌کند که اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در ایران از تبعیض و خشونت نظام‌مند در تمام سطوح رنج نمی‎‌برند، و یا اینکه تفیسری از گزارش‌های ما به دست می‌دهد که نه مقصود ما بوده و نه بازتاب دهنده واقعیت زندگی اعضای جامعه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در ایران است.”
آتیه کوکن و کرستن فن‌دن هول، اعضای مجلس نمایندگان هلند سه سوال را از وزارت خارجه و وزارت عدالت و امنیت این کشور مطرح کرده‌اند. از جمله این‌که آیا درباره نامه شش رنگ آگاهی دارند و دلیل‌‍شان برای چنین برداشتی از گزارش‌های تحقیقی شش رنگ، در حالی که شرایط اقلیت های جنسی و جنسیتی در ایران به هیچ‌وجه بهتر نشده چه بوده است. این دو عضو حزب کارگر هلند همچنین خواسته‌اند بدانند آیا دولت هلند در پی مشخص شدن این اشتباهات، سیاست پناهندگی خود را بازبینی کرده است. وزارت‌خانه‌های مربوطه سه هفته وقت دارند تا به سوالات اعضای مجلس نمایندگان پاسخ دهند.
“سی او سی” که بزرگترین سازمان غیردولتی ال‌جی‌بی‌تی در هلند است نیز با انتشار نامه شش رنگ، در گزارشی نوشته شرایط اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در ایران بدتر شده و خواستار بازبینی و تغییر سیاست‌های دولت این کشور در قبال این دسته از پناه‌جویان شده است.
 
 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *