شادی امین در مصاحبه با روزنامه بریتانیایی «The Sun»: آنچه در ایران در رابطه با همجنسگرایان اتفاق می‌افتد پاکسازی جنسی نام دارد

شادی امین در مصاحبه با روزنامه بریتانیایی "سان": آنچه در ایران در رابطه با همجنسگرایان اتفاق می‌افتد پاکسازی جنسی نام دارد

 روزنامه بریتانیایی انلاین «سان» (The Sun) به تازگی با شادی امین، مدیر‌ اجرایی شش‌رنگ، در مورد وضعیت همجنسگرایان و ترنس ها و نقض حقوق آنها مصاحبه مفصلی کرده‌است. ترجمه این مصاحبه را در اختیار خوانند‌گان و همراهان شش‌رنگ قرار می‌دهیم.

شادی امین در مصاحبه با روزنامه بریتانیایی «The Sun»: آنچه در ایران در رابطه با همجنسگرایان اتفاق می‌افتد پاکسازی جنسی نام دارد

شادی امین در مصاحبه با روزنامه بریتانیایی «The Sun»: آنچه در ایران در رابطه با همجنسگرایان اتفاق می‌افتد پاکسازی جنسی نام دارد

ایران با رویکرد پاکسازی همجنسگرایی به عنوان یک بیماری، به هزاران فرد همجنسگرا انجام جراحی های موسوم به «تغییر جنسیت» را تحمیل می‌کند.
جمهوری اسلامی ایران ترنس‌‌بودن را در سال ۱۹۸۷ میلادی مصادف با ۱۳۶۶ شمسی قانونی کرده است و بعد از تایلند دومین کشور از نظر میزان این جراحی‌های موسوم به «تغییر جنسیت» است.
فعال برجسته‌ی ال.جی.بی.تی ـ شادی امین ـ به «The Sun» گفت: «این تنها بخشی از برنامه‌ی همجنسگرا‌ستیزانه آنهاست.
داشتن رابطه جنسی بین دو همجنس در ایران غیرقانونیست.»
شادی امین، فعال ایرانی تبار، می‌گوید:« رژیم ایران که به وسیله‌ی افراطیان مذهبی اداره می‌شود، همجنسگرایی را یک بیماری اطلاق می‌کند که تنها درمان آن با «تغییر جنسیت» است.»
او می‌گوید: «دولت بر این باور است که اگر مردی همجنسگراست به این دلیل است که یک روح زن در بدن مردانه‌اش دارد و به این دلیل باید بدنش را تغییر دهد.»
«ما فکر می‌کنیم [در بسیاری از موارد] این یک راه مبارزه با موجودیت افراد همجنسگرا است. زیرا شما بدن این فرد را تغییر می‌دهید و از این طریق مساله را حل می‌کنید.
رژیم به افراد همجنسگرا دو انتخاب می دهد؛ یا به عنوان یک همجنسگرا دستگیر [مجازات]  و یا حتی در خطر اعدام قرار گیرند و یا اینکه بدن‌هایشان را «تغییر» دهند.»
او افزود: «ترجیح آنها [رژیم جمهوری اسلامی] اینست که جراحی‌های جمعی انجام دهند تا اعدام‌های جمعی؛ زیرا می‌دانند که جهان در حال تماشای آنهاست.»
این پژوهشگر حوزه‌ی ال.جی.بی.تی می‌گوید که رئیس [سابق] کمیسیون حقوق بشر ایران [محمد جواد لاریجانی] که بخشی از دولت ایران است آشکارا می‌گوید: «ما می‌خواهیم این مساله را حل کنیم، افراد همجنسگرا بیمار هستند و به درمان فیزیکی احتیاج دارند.»
گزارش‌ها حاکی از آن است که سالانه بیش از ۴۰۰۰ جراحی موسوم به «تغییر جنسیت» صورت می‌گیرد که اغلب آنها از سوی دولت هزینه‌ی کمکی دریافت می کنند. با وجود این شادی امین بر این باور است که آمار واقعی بسیار بالاتر از این امار است.
شادی امین در آلمان زندگی می‌کند و شبکه‌ی لزبین‌ها و ترنسجندرهای ایرانی ـ شش‌رنگ ـ را مدیریت می‌کند. شش‌رنگ شبکه‌ای مدافع اقلیت‌های جنسی و جنسیتی ایرانی است و در مورد مسائل آنها آگاهی‌رسانی می‌کند.
یک پزشک به شادی امین گفته‌است که «آنها ۳۰ تا ۴۰ جراحی در ماه انجام می‌دهند که بعضی اوقات ۳ جراحی در روز را شامل می‌شود.»
شادی امین اضافه می‌کند: «این نشان می‌دهد که این مساله یک تجارت بزرگ برای بعضی از پزشکان به وجود آورده است. پزشکانی که بسیاری از آنها تخصصی در زمینه‌ی جراحی افراد ترنس ندارند و تنها جراح زیبایی هستند.»
شادی امین که در سال ۱۹۸۴میلادی مصادف با ۱۳۶۳ شمسی بعد از انقلاب «اسلامی» در سال ۵۷ از ایران گریخته است، می‌گوید: «بعد از جراحی هیچ حمایتی از افراد ترنس وجود ندارد.
بسیاری از آنها  از خانواده‌ی خود طرد می‌شوند؛ مجبور به کارگری جنسی می‌شوند و بسیاری مورد تجاوز و خشونت‌های جنسی قرار می‌گیرند.»
او افزود:« هیچ قانونی وجود ندارد که حملات به افراد ترنس را جرم‌انگاری کند. افراد ترنس بعد از عمل جراحی هیچ قوانین حمایتی ندارند و برایشان هیچ نوع پشتیبانی روحی- روانی منظور نشده‌است.
پیتر تاچل یک فعال حقوق بشر بریتانیایی، تلاش جمهوری اسلامی برای از بین بردن همجنسگرایی را محکوم کرد.
او به «Sun Online» گفت: «آیت‌الله‌ها به دنبال حذف همجنسگرایی، مردان همجنسگرا را به انجام عمل تغییر جنسیت مجبور می‌کنند تا آنها را تبدیل به زن کنند.
بعضی از مردان همجنسگرا با انجام عمل‌های تغییر جنسیت موافقت می‌کنند تا از خطر اعدام خود را محافظت کنند.»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *