حضور «مهرنوش احمدی» از اعضای شش‌رنگ در تجمع کارزار «دفاع از مبارزات مردم ایران» در ونکوور

حضور «ما» در تجمع کارزار دفاع از مبارزات مردم ایران در ونکوور و برلین

روز بیست و سوم نوامبر (دوم آذر 1398) تجمعی با حضور دویست نفر به مناسبت حمایت از مبارزات مردم ایران در ونکوور برگزار شد. 

حضور «مهرنوش احمدی» از اعضای شش‌رنگ در تجمع کارزار «دفاع از مبارزات مردم ایران» در ونکوور

حضور «مهرنوش احمدی» از اعضای شش‌رنگ در تجمع کارزار «دفاع از مبارزات مردم ایران» در ونکوور

این تجمع از طرف جمعی از فعالین سیاسی اجتماعی شهر ونکوور که در «کارزار دفاع از مبارزات مردم ایران» متشکل هستند، سازمان داده شده بود. مهرنوش احمدی، یکی از اعضای شش رنگ نیز به نمایندگی از جامعه ال جی بی تی داخل ایران با پرچم رنگین کمان در این برنامه حاضر شد.
در این گردهماهیی سخنرانی هایی صورت گرفت که محور آنها لزوم وحدت و حمایت از مبارزات مردم ایران، مقابله با نئولیبرالیزم به عنوان منشأ بسیاری از نابسامانی ها و جنگ ها در منطقه خاورمیانه و جهان و مبارزه با ارتجاع از هر نوع آن بود. در سخنرانی به جامعه ی اقلیت های جنسی در ایران و ستمی که تحمل می کنند نیز چند بار اشاره شد.

از جمله شعارهای حاضرین در این تجمع؛ «مسئله ی اصلی در ایران نئولیبرالیزم است»، «سپیده قلیان را آزاد کنید»، «مرگ بر جمهوری اسلامی در ایران»، «ما از مبارزات مردم برای رسیدن به ایرانی آزاد، برابر و انسانی حمایت می کنیم»، «از کشتن مردم ایران دست بردارید»”بر یک پلاکار بزرگ نیز لیستی از مطالبات نوشته شده بود، از جمله؛ درخواست لغو حکم اعدام و سنگسار، آزادی تمامی زندانیان سیاسی، حق رسیدگی به مجروحین، ممنوعیت شکنجه ی بازداشت شدگان، اطلاع رسانی به خانواده های افراد در بند در مورد وضعیتشان، آزادی بدون قید و شرط بیان، ابراز عقیده، ایجاد تشکل و برگزاری اعتصاب، پایان دادن به حجاب اجباری و جداسازی جنسی، از بین بردن قوانین ضد زن و برقراری برابری کامل بین زن و مرد ،جدایی دین از سیاست و آزادی در انتخاب مذهب، برخورداری همگانی از آموزش، بهداشت، مسکن و لوازم دیگر برای زندگی راحت.
مردم شهرهای مختلف ایران در پی بالا بردن قیمت بنزین به سه‌برابر قیمت پیشین آن در روز پانزدهم نوامبر به خیابان ها آمدند. یک روز بعد از شروع تظاهرات حکومت اینترنت سراسری را قطع کرد و پس از پنج روز به مرور دسترسی به اینترنت را بیشتر کرد. در آخرین گزارش های عفو بین الملل، 143 معترض از زمان آغاز تظاهرات توسط نیروهای امنیتی کشته شده اند. سازمان عفو بین الملل معتقد است که میزان کشته شدگان به مراتب بیشتر است و به همین رو به تحقیقات خود برای یافتن آمار واقعی ادامه خواهد داد.
پیش از این یکی دیگر از اعضای شش‌رنگ «ملیکا زر» به همراه برخی دیگر از یاران شش‌رنگ و اقلیت‌های جنسی در تجمعات برگزار شده در برلین با پرچم شش‌رنگ شرکت کرده بود و با ایراد سخنرانی و یا احتراز پرچم شش‌رنگ پرداخته بود. اطلاعات بیشتر در این مورد را در شبکه‌های اجتماعی شش‌رنگ می‌توان یافت. شش‌رنگ در بیانیه نه سالگی خود که همزمان با اعتراضات آبان ماه ۹۸ بود نیز به شرایط ویژه‌ ایران مساله‌ی اقلیت‌های جنسی در چنین بزنگاهی اشاره کرده بود.

حضور «ملیکا زر» از اعضای شش‌رنگ در تجمعات همبستگی با اعتراضات آبان ۹۸

حضور «ملیکا زر» از اعضای شش‌رنگ در تجمعات همبستگی با اعتراضات آبان ۹۸

حضور ما با پرچم رنگین کمانی نشان از تکثر مطالبات گروه های اجتماعی متفاوت در این اعتراضات دارد. در شرایطی که بسیاری از هم سرنوشتان ما در ایران به این شرایط و سرکوب حقوق خود و تبعیض علیه خود معترضند، وظیفه خود می دانیم که با حمل این پرچم صدای آنان باشیم و به دیگران نیز یادآور شویم که یک ایران دموکراتیک ایرانی است با حاکمیتی که حقوق همه مردم فارغ از جنسیت، گرایش جنسی، عقیده و یا مذهب، تعلق ملی و … را به رسمیت بشناسد.
مجری این برنامه شادیار عمرانی بود که با توضیح خواسته های گردهم آیی سخنان خود را آغاز کرد. سپس احسان ثابت، تروور یونی، مژده شهریاری، ووستا جلال، بهرنگ زندی، اری ماسترو، کریس سوریو به ایراد سخنرانی کوتاه پرداختند.
در مجموع برنامه موفقی بود و به تشدید همکاری بین ما و معترضین دیگر انجامید و همچنین بار دیگر ضرورت تاکید بر حقوق ما را به دیگر حاضرین یادآور شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *