پیش‌نویس ممنوعیت «درمان‌های اصلاحی» در آلمان

رونمایی وزیر بهداشت آلمان از پیش‌نویس قانونی مبنی بر ممنوعیت «درمان های اصلاحی»

ینز اشپان، Jens Spahn، وزیر بهداشت آلمان از حزب دموکرات مسیحی‌های این کشور، می‌خواهد «درمان‌های اصلاحی» را برای افراد زیر ۱۸ سال، به جز مواردی محدود، در آلمان ممنوع کند. 

پیش‌نویس ممنوعیت «درمان‌های اصلاحی» در آلمان

پیش‌نویس ممنوعیت «درمان‌های اصلاحی» در آلمان

ینز اشپان، در روز دوشنبه، مصادف چهارم نوامبر ۲۰۱۹، از پیش‌نویس قانونی که بر مبنای آن ارائه‌ «درمان‌های اصلاحی» به افراد زیر ۱۸ سال با پیگرد قانونی مواجه خواهد شد، رونمایی کرد. بر طبق این  پیش‌نویس کسی که بخواهد هم‌جنس‌گرایان را از طریق «درمان‌های اصلاحی» از گرایش جنسی خود برگرداند، می‌تواند در آینده با مجازات تا یک‌سال زندان مواجه شود.

ارائه، تبلیغ و واسطه‌گری برای مرکز‌های مشاوره‌ به اصطلاح درمانی که «درمان‌های اصلاحی» را ارائه می‌دهند، قرار است طبق این لایحه قابل پیگرد قانونی باشد.

این لایحه قرار است درمان‌های اصلاحی را در مورد کودکان و نوجوانان (افراد زیر ۱۸ سال) را در مواردی که این افراد با اشاعه‌ی ترس و همینطور از طریق فریب‌ یا تحت فشار به این مشاوره‌ها تن می‌دهند، ممنوع و غیر قانونی اعلام کند. با این حال لایحه‌‌ای که وزیر بهداشت آلمان می‌خواهد در سال جاری در کابینه‌ دولت آن را به بحث بگذارد، «درمان‌های اصلاحی» در مورد نوجوانان بین ۱۶ تا ۱۸ سال را« در صورتی که مشاور بتواند ثابت کند که فرد مراجعه‌کننده با آگاهی و میل کامل به این نوع مشاوره‌ها تن داده‌است» استثنا قرار داده‌است.

ینز اشپان، ویزر بهداشت آلمان، در این مورد این لایحه گفته است: « هم‌جنس‌گرایی بیماری نیست». او در ادامه اضافه کرده‌است: « ما می‌خواهیم تا جای ممکن درمان‌های اصلاحی را غیر قانونی کنیم، این نوع مشاوره‌ها در موراد بسیاری زیان‌ها و ضربه‌های جانی و روحی را در پی خود دارند.»

شبکه‌ی شش‌رنگ پیش از این نیز در مورد «درمان‌های اصلاحی»  و مصائب آن در فضای فارسی زبان اطلاع‌رسانی کرده‌است و انجام این نوع مشاوره‌ها را در ایران به عنوان نقض حقوق انسانی اقلیت‌های جنسی گزارش کرده‌است. درمان‌های اصلاحی مجموعه‌ای از روشهای بی‌اعتبار است که به وسیله‌ی آنها تلاش می‌شود گرایش جنسی و یا هویت جنسی و جنسیتی یک فرد از طریق توسل به اعتقادات مذهبی یا دست‌کاری‌های روان‌درمانی تغییر داده شود. برای این منظور گاه از روش‌های شکنجه‌ گونه‌ای  مثل «شوک‌تراپی» نیز استفاده می‌شود.
منبع: شبکه‌ی خبری «ZDF»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *