جهان دیگری ممکن است؛ تاریخ مبارزات اقلیت‌های جنسی در نپال

بخش چهارم از مجموعه «جهان دیگری ممکن است» منتشر شد. در این بخش به تاریخ مبارزات اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در نپال پرداخته‌ایم.

در این مجموعه خواهید خوانده که:
 
میلیون‌ها نفر از اعضای جامعه رنگین کمانی در سراسر جهان، وقتی به تفاوت خود در گرایش جنسی و هویت جنسیتی با کلیشه‌های غالب دنیای اطرافشان پی می‌برند، گمان می‌کنند تنها آن‌ها هستند که «متفاوت»اند و گاه، تا آخر عمر از حس تنهایی و انزوا، رنج می‌برند. خیلی از آن ها فکر می‌کنند رنجی که می‌برند منحصر به فرد و طاقت‌فرساست و قادر نیستند که شرایط خود را در این تنهایی، تغییر دهند. اما برخی از آنها که به جست‌وجوی همتایان خود همت می‌کنند درخواهند یافت که او در این دنیای مشکلات تنها نیست و خیلی‌های دیگر در اطرافیان و جامعه ‌اش، حس‌ها، مسائل و رنجها و شادی‌های مشابه را تجربه کرده و می‌کنند. به مدد شناخت دیگران و صحبت با آنها درباره دردهای مشترک، راه‌های تغییر وضعیت و بیرون آمدن از مشکلات شناسایی و هموار می‌شود.
مجموعه “جهانی دیگر ممکن است” با این هدف تحقیق، ترجمه و گردآوری شده که به اعضای جامعه ال‌جی‌بی‌تی ایرانی بگوید که تنها آن‌ها نیستند که از جرم بودن نحوه زیست خود و خشونت‌های قانونی و اجتماعی رنج می‌برند و بسیاری از آن‌ها، در شرایطی بسیار سخت، در گذشته یا در حال حاضر، برای به دست آوردن حقوق اولیه و کرامت انسانی، مبارزه کرده و می‌کنند. در این مجموعه، تجربه جنبش‌های ال‌جی‌بی‌تی را درکشورهای پاکستان، آلمان، هلند، ویتنام، هند، تایلند، ترکیه و نپال برای تغییر قوانین و سیاست‌ها گردهم آورده‌ایم. به امید اینکه جامعه ال‌جی‌بی‌تی ایرانی با شناخت دقیق‌تر از تاریخ جوامع دیگر و تعمق در چالش‌ها و دستاوردهایشان، شیوه‌های نوین و موثری برای پیشبرد خواسته‌ها و تحقق دستاوردهایش پیدا کند.
چهارمین جلد از مجموعه پیش رو تاریخ تحولات اقلیت‌های جنسی درنپال بررسی کرده است. سری اول، دوم و سوم این مجموعه که درباره تاریخ تحولات اقلیت‌های جنسی در هند، آلمان و ترکیه است، پیش‌تر در وبسایت و کانال تلگرامی شش‌رنگ منتشر شده بودند. این مجموعه به کوشش مینا خانی و با مشاوره شادی امین نوشته شده است. ویرایش نهایی توسط آزیتا دوستی و طرح جلد و صفحه بندی توسط شبنم میری انجام شده است.
برای دریافت فرمت پی دی اف و مطالعه آن جهان دیگری ممکن است ـ نپال را کلیک کنید:
سری اول این مجموعه: تاریخ مبارزات اقلیت‌های جنسی در هند
سری دوم این مجموعه: تاریخ مبارزات اقلیت‌های جنسی در آلمان
سری سوم این مجموعه: تاریخ مبارزات اقلیت‌های جنسی در ترکیه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *